PAL vs NTSC borítóképek 2.

Közzétéve:

A legtöbb kiadó általában biztosra megy, és minden régióban azonos, vagy legalábbis csak minimális mértékben eltérő grafikát választ meg borítónak, dobozképnek – és persze az sem példa nélküli, hogy ilyen-olyan okból kifolyólag egymástól szinte teljesen eltérő borítóképpel, még ritkább esetben akár más név alatt adják ki ugyanazon játékot, ami végül nem mindig bizonyult túl nyerő döntésnek. A “PAL vs NTSC borítóképek” sorozatban most az Assault Suits Valken / Cybernator kerül nagyító alá.

Assault Suits Valken
(Japán – 1992. December 18)

A japán, Super Famicomos dobozkép tetemes hányadát tölti ki az általunk irányított (vagy csak egy ugyanolyan típusú) mecha, amin épp egy kisebb csapat ügyködik, hogy mihamarabb harcképes legyen. A homokzsákokkal, álcahálókkal lefedett bunkerekkel, a háttérben álló tábori telefonos katonán át a felszerelésekig minden olyan, mintha csak egy második világháborús jelenetet látnánk megörökítve, azzal az aprócska különbséggel, hogy itt nem egy tank, hanem egy hatalmas harci robot körül serénykednek az emberek. Utóbbi egyébiránt a színét leszámítva ezen a dobozképen van a leghűbben ábrázolva a képernyőn látottakhoz képest. Jól néz ki, és jó a megvalósítás, de kissé más atmoszférát sugall, mint amilyen valójában maga a játék.

Cybernator
(Észak-Amerika, 1993. Április 4)

Az amerikai verziónál a Konamira szállt a kiadói szerep, azt nem tudni, hogy a nem túl nyerő névváltoztatás az ő ötletük volt-e, (létezik ugyanis egy azonos című, a videotékák alsó polcaira száműzött 1991-es akció sci-fi is) az új dobozkép viszont egészen biztosan. A megbízott művész úr Tom Dubois volt, aki korábban már készített olyan Konami kiadású játékokhoz borítókat, mint a Super Castlevania IV, a Contra 3, vagy a Sunset Riders. Ő egy kicsit másmilyennek látta a mechát, (akkoriban még könnyen előfordult, hogy az adott szoftverből fotózott kisméretű, és nem túl jó minőségű képekből, esetleg csekély mennyiségű információkból kellett az illusztrátoroknak kihozniuk valamit) mint amilyennek azt japánban eredetileg megálmodták. Cserébe sokkal jobban átadja a Cybernator hangulatát, a zsilipkapun berontó robot, a menekülő ellenséges katonák, vagy a pajzzsal kivédett lövedék mind olyan elemek, amik megtalálhatók a játékban is.

Cybernator
(Európa, 1993)

A PAL verzióval már nem volt sok dolguk, maradt az új cím, és az új dobozkép is. A fenti képen egyébként egy első kiadás látható, a külső ezüst szegély ismét csak a Konami döntése volt.

Assault Suits Valken
(Japán, 2004. Augusztus 26)

Essék néhány szó a PlayStation 2-re szánt, meglehetősen rosszul sikerült feldolgozásról is. Az eredeti japán borítóképről felhasználták a kézzel rajzolt mechát, kapott némi lilás filtert, és egy függőleges bemozdulás effektet (utóbbival talán azt a hatást akarták elérni, mintha épp földet érne) majd ráillesztették egy kissé kezdetleges -és nehezen értelmezhető- számítógépes grafikára, amin a lilás-rózsaszínes árnyalatokban úszó égbolton repülő csészealjak villámokkal szórják egymást, meg a kissé pixeles talajt. (ez vajon egy meteor felülete szeretne lenni?) Az egy dolog, hogy cikázó villámokkal támadó ufók, és ilyen helyszín sincs a játékban, még hülyén is néz ki.

Assault Suits Valken
(Európa, 2005. Június)

Egy évvel később az ismeretlenebb -és megkérdőjelezhető minőségű- japán játékok importjára szakosodott 505 Games jóvoltából egy PAL verzió is napvilágot látott, amihez a Super Famicomos dobozképet használták fel, és nem nevezték át Cybernatornak se, hanem maradt Assault Suits Valken. Az persze könnyen elképzelhető, hogy nem így szerették volna, (elvégre hány ember lehetett tisztában azzal a kontinensen, hogy ez volt a játék eredeti címe-borítója?) és csupán a korábbi kiadóval, a Konamival nem sikerült megegyezniük.